Yazar : AhmetZekiTasgar 7 Ekim 2014 Salı

1933

  • 20 Mayıs’ta Milli Savunma Bakanlığı’na bağlı “Hava Yolları Devlet İşletmesi” kuruldu.
  • İlk Türk havacılarından Fesa Evrensev’in müdürlüğünü yaptığı kuruluşun ilk bütçesi 180 bin liraydı ve yedi pilot, sekiz makinist, sekiz memur, bir de telsizci olmak üzere toplam 24 personel vardı.
  • İlk filoda; 2 adet King Bird (5 koltuklu), 2 adet Junkers F-13 (4 koltuklu) ve 1 adet ATH-9 (10 koltuklu) yer alıyordu.

1934

  • Fesa Bey’in yerine emekli pilot subay Aynî Bey genel müdür oldu.

1935

  • O zamanki adı Nafia Vekâleti olan Bayındırlık Bakanlığı’na bağlandı.

1936

  • Şevket Arı genel müdür oldu.
  • Alınan yeni uçaklarla filodaki uçak sayısı sekize, koltuk sayısı 64’e, bütçe ise 1 milyon TL’ye yükseltildi.

1938

  • “Devlet Hava Yolları Umum Müdürlüğü” adı ile Ulaştırma Bakanlığı’na bağlandı.
  • Emekli pilot Kurmay Albay Ferruh Şahinbaş, sekiz yıl boyunca sürdüreceği genel müdürlük görevine başladı.

1943

  • 6 adet D-Havilland Domini uçağı filoya katıldı.

1944

  • 5 adet Junkers 52 uçağı filoya katıldı. Koltuk sayısı 185’e çıktı.

1945

  • 30 adet Douglas DC-3 ve 3 adet C-47 ile filodaki uçak sayısı 52’ye, koltuk kapasitesi ise 845’e yükseldi. Böylece, o güne kadar üç kente yapılan seferler 19 kente kadar yayıldı.

Yorum Yap

RSS | RSS Yorumlar

Copyright © Eğitim Dünyasının Yeni Yüzü - MT2Dosyalar - TR DersHocam - Türkcelestirme AhmetZekiTasgar