Yazar : Unknown 25 Ekim 2013 Cuma




1.Din-devlet işlerinin ayrılmasını ve vicdan hürri­yetini esas alır.
2.Mustafa Kemal’in parti tartışmalarının dışında tuttuğu ve taviz vermediği bir ilkedir.
3.Devlet vatandaşların inanma ve inanmama hak­kını anayasa ile güvence altına almıştır.
4.Osmanlı din devleti olmasının gereği olarak dini müesseseleşmesine yansıttığı için Laik Türk Dev­leti inkılâplar döneminde bütün müesseselere mü­dahale etme gereği duymuştur.
5.Din egemenliği değil; millet egemenliği esastır.
6.Hukuk birliği ve hukukun dinden bağımsız ol­ması esastır.
7.Dış devletlerin azınlıkların haklarını bahane ede­rek Türk Devleti’nin iç işlerine karışmasını önle­miştir.
8.Milli birlik ve beraberlik için önemlidir.

Açıklamalar:
1.1928’de anayasadan “devletin dini İslam’dır” maddesi çıkarıldı.
2.1928’de milletvekillerinin yemin şekli bu günkü haline geti­rildi.
3.1937’de 6 ilke anayasaya alındı.
4.Türk Milleti için dini dış politikada kullanma dönemi Birinci Dünya Savaşı ile bitti.
5.Kurtuluş Savaşı ümmet ideolojisi yerine millet ideolojisini getirdi.

Bütünleyici İlkeler
Ulusal Egemenlik: Cumhuriyetçiliği bütünler
Milli Birlik ve Beraberlik: Milliyetçiliği ve Halkçılık’ı bütünler
Milli Bağımsızlık: Dış politika ilkesidir.
Yurtta Sulh Cihanda Sulh: İç ve dış politika il-kesidir. Sınıf mücadelesine ve dış politikada saldır­ganlığa karşıdır. Milliyetçilik ve Halkçılık’ın bir sonucudur.
Akılcılık ve Bilimsellik: Laiklik ve İnkılâpçılık’ı bütünler
İnsan ve İnsanlık Sevgisi: İnsanları eşit görmeyi ve sevmeyi hedefler. Milliyetçilik ve Halkçılık’ı bütünler.

Çağdaşlaşmak ve Batılılaşmak: İnkılâpçılık’ı bütünler.

Yorum Yap

RSS | RSS Yorumlar

Copyright © Eğitim Dünyasının Yeni Yüzü - MT2Dosyalar - TR DersHocam - Türkcelestirme AhmetZekiTasgar